måndag 21 juli 2008

Äntligen sol......

Hej kära Bloggvänner.....
Så kom då solen en hel dag utan moln och regn och även om inte blåsten kunde hålla sig borta så har det varit en bra dag.. Så idag fick jag tveksamt men bestämt lägga stickningen åt sidan en stund och roa mig med trädgårdsarbete (rabatter och liknande) men inte för det jag gillar att hålla på med det oxå... Det är bara det att jag kommit in i ett stickmaraton som inte riktigt vill ge med sig och det är helt underbart... Och inte nog med det så kom barnen upp med posten och då hade den nya allt om handarbete kommit.... Men men nu e jag inne barnen sover och imorgon ska jag börja jobba...

Tänkte passa på att visa en tröja som min mamma gjort till min minsta( då jag är tredje generations stickare hihi). Som ni ser så har jag att brås på. Min mormor lärde mig sticka när jag var ca 5 år.... Tack mormor... Och det har ju som sagt hållt i sig.... Men jag håller på att broderar oxå ganska mycket men just nu e det ju bara stickning som gäller....

Nej nu ska jag nog avrunda mig för idag.... Kan nog lugnt säga att jag efter endast 3 dagar är fast i bloggens värld. Detta är ju skit kul.....
Kram Kram så länge.... Kommer tillbaka snart igen men nu sticker det i fingrarna efter min stickning.
Go natt Bloggarvänner......

1 kommentar:

Annika sa...

Kram på dig oxå!! Idag ska vi ha kalas, så även jag får lägga stickningen åt sida idag!! Nu ska det stekas kycklingfilé och hackas sallad! Vi hörs Anna!

Kram Annika