torsdag 26 mars 2009

Ja så var det ju det med att skriva oxå........

Ja då var man här igen med svansen mellan benen.
Har ju inte varit flitig med mitt skrivande precis:-(
Är så avundssjuk på de personer som lyckas skriva i princip varje dag. Men var får de tiden ifrån kan man undra?? Bättre på att planera än jag kanske. I vbilket fall har jag bestämt mig att jag ska försöka igen och se om jag kan få det att fungera mellan jobb skola dagis kör fotbollsträningar och allt annat. Jobbar ju heltid igen och bara det är en stor omställning men smtidigt skönt att äntligen ha en vardag igen. Om inte annat är det skönt när löne lappen kommer i brevlådan. Även om man tycker att man skulle få mycket mer i lön för det arbetet man gör. Och inte för att prata om de arbetstider man har. Jag menar varannan helg. Hur kul är det på en skala??????? Sen jobba kväll till 22.00 hem fort som fan och duscha av sig och stussa i säng. Upp igen strax innan fem om man ska hinna med att få upp barnen och reda sig själv..... Ingen vidare alls. Min mamma jobbar i vården i Karlskrona och om de jobbar kväll jobbar de senast till 21.00 och då får de inte börja joba förrän TIDIGAST 08.00 dagen efter. Hur kan det vara så när vi slutar 22.00 och börjar 07.00 igen dagen efter..
Men samtidigt så är man ju självklart glad att man har en fast anställning i dessa bistra tider. Känns dumt att klagaq ibland men måste ju få ut det någon gång.....

Tittade precis ut genöm fönstret och snön verkligen vräker ner. Svårt att förstå eftersom jag jobbade i trädgården i helgen..... Jag längtar så efter värmen.....
Hoppas att det försvinner fort fort.....
Nu tror jag att jag ska städa lite men jag hoppas att vi hörs snart

Kramar Anna

Inga kommentarer: